Dzimšanas diena – foršākā diena!

Esiet sveicināti, domubiedri, mammas un tēti un visi, kam patīk organizēt bērnu ballītes! Mēs sākam jaunu rubriku – kā organizēt ballīti bērnam. Šodien pie mums ciemos – Inga Valga. Profesionāle bērnu svētku organizēšanā, viņa stāsta par svarīgāko, kam jāpievērš uzmanība.

Ar ko sākt?

Vispirms, vecākiem jāatceras, ka šī ir bērna dzimšanas diena, tātad šie svētki domāti bērnam, nevis mammas un tēva draugiem un darba kolēģiem. Lai cik banāli tas neskanētu, bet daudzi vecāki pilnīgi aizmirst šo faktu un aicina uz skolnieka dzimšanas dienas svinībām savus radiniekus vai kolēģus bez bērniem vai ar dažāda vecuma bērniem, un nabaga bērnam paša dzimšanas diena pārvēršas drūmā vakarā, kur vienīgais prieks ir torte ar svecītēm. Nu, un dāvanas, protams. Pārējais – viena vienīga vilšanās.

Tāpēc mēs aplūkosim visas superīgas ballītes sastāvdaļas!

Viesu skaits un sastāvs

Pēc Ingas domām, bērnu svētku galvenā sastāvdaļa ir aktivitāte un katra bērna ieinteresētība. Pārdomāts sižets, rūpīgi izplānota pasākuma gaita, pareizi piemeklēti vadītāju kostīmi, piemēram, meitenēm – princese, bet puišiem pirāts vai nerātns runcis, kuri ļauj ballītei kļūt interesantai tieši šai konkrētajai kompānijai. Vienmēr jāņem vērā bērnu vecums, to skaits un kompānijas sastāvs – cik meiteņu, cik puišu. Ja bērnu būs vairāk par piecpadsmit, tad ar viņiem strādāt vienā grupā būs sarežģīti. Kompānija sadalīsies „pa interesēm”. Tātad - optimālais bērnu skaits ir no 12 līdz 15.

Programma

Svarīgākais, organizējot svētkus – izklaides programma. Jūs taču esat pamanījuši, ka dzimšanas dienas svinēšanās bērni reti, kad sēž pie galda. Viņiem daudz svarīgāks šķiet iespēja iztrakoties.
Svētku profesionāla vadīšana atšķiras tieši ar to, ka speciālists zina bērnu kolektīva specifiku un „podziņas”, uz kurām ir „jāspiež” tajā vai šajā vecumā, lai būtu jautri un atraktīvi. Dzimšanas dienas programmā jāietilpst konkursiem, sacensībām un attīstošajām spēlēm. Protams, jāatceras arī par balvām.

Bet arī saviem spēkiem var organizēt lielisku neaizmirstamu ballīti – tematisku ballīti. Šādu svētku varianti ir neaprakstāmā skaitā – indiāņu, pirātu svētki, svētki-olimpiāde, svētki ar dinozauriem, princešu ballīte, Venēcijas karnevāls un daudzi citi. Lai tikai jubilāram šī tematika būtu interesanta. Tad viņš ar lielu prieku piedalīsies gan svētku sagatavošanā, gan svinēšanā. Protams, nāksies cītīgi pastrādāt, sagatavojot ballīti, bet tāda dzimšanas diena vēl ilgi paliks gan jubilāra, gan ciemiņu atmiņā.

Septiņu gadu vecam zēnam, kurš dievina dinozaurus, var sarīkot šādu ballīti: jubilārs aicina mājās draugus, kur viņi sākumā iestiprinās ar „brontozauru astēm” (cīsiņi), dažādu formu sviestmaizēm, kas izrotātas kā taurenīši un jautras sejiņas.

Tad sākas „dinozauru” spēles. Idejas spēlēm var atrast internetā, uzliekot meklēšanu „dinozaur party games”. Pēc aktīvām rotaļām un mierīgākām spēlēm tieši laiks pasniegt torti brontozaura veidā, nodziedāt „Happy Birthday”, „Sveiks lai dzīvo” vai arī citu, kas kuram patīk. Un pabeigt svētkus var, noskatoties filmu par dinozauriem, kuru visi skatīsies, ēdot popkornu un čipsus. No tādiem svētkiem jubilāram un ciemiņiem paliks vislabākās atmiņas, bet vecākiem tas arī būs ļoti patīkami, jo pie minimālām izmaksām sanāks maksimāli prieki!

Jāpiebilst, ka vecākiem nevajadzētu īpaši neaizrauties ar dzimšanas dienas programmas organizēšanu. Optimālais ilgums tādiem svētkiem ir 3 stundas.

Vieta

Svarīga loma ir arī svētku norises vietai un dekorācijām. Ja bērnu būs vairāk par pieciem, tad svinības dzīvoklī līdzināsies vidēja mēroga viesuļvētrai. Pašlaik Rīgā ir daudz spēļu centru, kas aprīkoti ar slīdkalniņiem, batutiem un baseiniem ar bumbiņām. Šis vietas ir ļoti ērtas bērnu svētku sarīkošanai. Tur, parasti, pietiek vietas, tiek piedāvāta ēdienkarte gan bērniem, gan vecākiem, kā arī izklaides programma. Pie reizes - arī pašu mājas būs drošībā un vecāku nervu sistēma tiks pasargāta.

Galvenais, pēc Ingas domām, radīt svētku noskaņojumu. Tam, vispirms, ir jāizrotā telpa. To var veikt ar dažādu spilvenu, milzīgu audumu gabalu, un pat... izrotātu pirtsslotu palīdzību.
Svarīgais, lai ir oriģināli un atbilstu izklaides programmas tematikai.

Vadītājs

Ja jūs negribat paši nodarboties ar svētku organizēšanu, tagad ir daudz piedāvājumu uzaicināt vadītāju. Galvenais, lai tas iederētos tieši jūsu pasākumā. Jaunie, pozitīvie, impozantie, aizraujošie, rezervētie, ekspresīvie vadītāji – tas vienmēr ir labi, bet ne ikviens cilvēks prot izklaidēt. Ne katrs students klauna kostīmā varēs aizraut skatītājus. Un bērnus jo vairāk. Jo bērni ļoti jūtīgi pret liekulību, un uzturēt bērnu kompānijas uzmanību ļoti sarežģīti.

Ja jūs aiciniet vadītāju, parasti, viņš arī visu organizē – sākot no telpu izrotāšanas, beidzot ar balvām. Tas ir, piedāvā gatavu programmu, lai vecākiem nav jāraizējas. Tāpēc Inga jau iepriekš pārdomā un sagatavo visu, kas nepieciešams konkursiem. Kā bērnu svētku speciālists viņa zina daudz dažādu spēļu un konkursu. Un visu laiku meklē informāciju un apgūst vēl jaunākas. Katrā programmā tiek rīkoti jautri konkursi – milzīgas gleznas sastādīšana jubilāram, zīmēšana ar aizsietām acīm, mīklu konkurss un citi.

Neaizmirstiet par foto!

Jāatgādina vecākiem, lai sagatavotu fotoaparātus un kameras. Fotogrāfijas – bērniem atmiņai, bet filma – ģimenes hronikai.

Galvenais – nevis nauda, bet pareiza pieeja!

Kam jāpievērš uzmanība

1. Ballītes diena un laiks
2. Viesi
3. Budžets
4. Svinēšanas vieta
5. Svētku ēdienkarte
6. Izklaides programma
7. Telpu noformējums

Avots: Žurnāls SKOLA+ (Nr.1, 2007.g. janvāris)

ātrā lasīšana un ātrā iegaumēšana,ātrlasīšana
zimesana
2007 Copyright © Skola+